Zajímá vás, jak se propagují knihy? Co všechno je třeba nachystat ještě před vydáním a kdo se na přípravě podkladů podílí? Jak se vymýšlejí chytlavé slogany a co by (ne)měla obsahovat anotace? Na co si dát pozor při psaní recenze? Co je elegantní obrat a co ohrané klišé?
Odpovědi nejen na tyto otázky poskytne seminář o knižním PR, který je určený začínajícím recenzentům a překladatelům, kteří chtějí získat jak teoretické znalosti, tak si na praktických úkolech zlepšit svůj písemný projev a nakouknout do zákulisí knižního marketingu.
Program semináře:
9:30–9:45 Úvod, představení účastníků
9:45–10:45 Jak (ne)psat recenze
(Barbora Grečnerová, iLiteratura.cz)
- struktura recenze, objektivita vs. subjektivita, častá klišé
- příklady dobré i špatné praxe
- praktická část: analýza konkrétních textů
10:45–11:00 Fika neboli přestávka na kávu
11:00–12:30 Jak se propaguje kniha
(Veronika Sonnková, AlbatrosMedia; Jana Glózová, nakladatelství Host)
- podklady do edičního plánu: anotace, blurbs, medailonky, obálka
- praktická část: výběr anotace, překlad názvu a blurbs
- PR knihy po vydání: online propagace, spolupráce, kulturní akce
Seminář proběhne online prostřednictvím platformy Zoom, k plnohodnotné účasti potřebujete počítač s připojením k internetu, sluchátka a mikrofon. Kapacita semináře je omezena.
Účastnický poplatek: 300 Kč (200 Kč pro členy Skandinávského domu)
Registrace probíhá přes e-mail info@skandinavskydum.cz, do předmětu napište „Seminář o knižním PR – registrace“ a uveďte své zkušenosti s psaním recenzí a knižním překladem včetně jazyka, ze kterého překládáte / chcete překládat. Platba proběhne předem na účet.
Těšíme se na viděnou!
Akce se koná v rámci festivalu Dny Severu 2020, který pořádá Skandinávský dům za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Magistrátu hl. m. Prahy a statutárního města Brna.
Obrázek – zdroj: www.sellingbooks.com